Бъдещето на умното почистване на работното място
Новите хибридни работни модели, предизвикани от пандемията, ще продължат да оформят начина, по който хората работят занапред. Това означава голяма промяна в степента на заетост на офис сгради и други работни пространства. Как могат доставчиците на услуги да работят рентабилно, като същевременно предлагат на клиентите си най-доброто изживяване? Решението е интелигентно почистване.
Еволюцията на почистването
Почистващата индустрия винаги е била централна за поддържането на безопасни и хигиенични работни места: от офиси, летища, до учебни заведения и други. И като много индустрии, почистването в момента търпи бърза еволюция. В миналото компаниите за такива услуги са планирали своя персонал и доставки въз основа единствено на квадратурата, категориите на стаите, вида на подовото покритие и договорите, базирани на времето. В крайна сметка индустрията се измества към договори, ориентирани към резултатите, които осигуряват почистване въз основа на качеството и договорените споразумения за услуги. И все пак тези стари модели на планиране на почистване са меко казано неточни. Още по-лошо, те често водят до несъответствие между предоставената услуга и действително необходимото количество почистване. Това води до загуба на ресурси и недоволни клиенти.
Днес много компании, доставчици на почистващи услуги, са възприели нови технологии като „интернет на нещата“ (IoT), за да подобрят начина, по който планират почистването. Доставчиците на услуги вече имат достъп до свързани, базирани на сензори решения за информация, като интелигентни кошчета за отпадъци и детектори за движение, които следят праговете и степента на заетост. Това позволява на чистачите да планират дейностите по почистване по-ефективно и да избягват прекомерно почистване и загуба на ресурси.
От началото на пандемията от COVID-19 нивата на заетост се променяха значително, тъй като служителите в офисите се преместиха да работят от вкъщи. Сега, когато работата от разстояние се превърна в нова реалност за милиони работници, е време индустрията за почистване да се развие още повече, особено след като хората са по-фокусирани от всякога върху чистотата, хигиената и безопасността. Бъдещето на работата ще изисква интелигентно почистване, управлявано от данни, хиперавтоматизирано, интерактивно за потребителите и напълно прозрачно за почистващите компании и техните клиенти.
Как работи интелигентното почистване?
Умното почистване на бъдещето разчита на данни, събрани от точкови решения на цялото работно място. В тоалетните, например, почти всяка точка на допир вече може да бъде наблюдавана от сензори, от детектори за движение на вратите, за да се определи колко хора са влезли в тоалетната, до сензори, които откриват колко пълни са кошчетата за боклук, дозаторите за сапун и държачите за хартиени кърпи. Тези данни се улавят от централна система и се интегрират в табло, което автоматично показва на екипите за почистване какво точно трябва да се почисти, когато започнат смяната си.
Умното почистване също позволява по-ефективно почистване на пространства като заседателни зали и работни пространства. Сензорите за движение в заседателните зали могат да информират чистачите дали една стая действително е била използвана или не след последното почистване. Това спестява време и ресурси, като улеснява чистачите да проверяват ръчно заседателните зали. Ако стаята е била резервирана, но в крайна сметка не е била използвана, системата автоматично прави стаята отново достъпна в системата за резервация на стаи и я премахва от списъка със задачи за почистване.
С правилната система потребителите в офиса могат също директно да създават заявки за почистване само с няколко докосвания в мобилно приложение. Например, ако потребител забележи, че кафемашината на етажа му е с изчерпани консумативи или има разлив, който се нуждае от почистване, той може просто да отвори това приложение на телефона си, да сканира QR код на кафемашината и незабавно да изпрати искане за почистване. Почистващият екип получава заявката за почистване в реално време чрез собственото си мобилно приложение и заявката автоматично се интегрира в техния списък за почистване.
Какви са възможностите за умно почистване?
Както всички решения, базирани на данни, интелигентното почистване също събира богатство от ценни данни. Тези данни могат да се използват за автоматично прогнозиране на тенденции, които правят планирането на персонала и ресурсите по-ефективно. Дори външни данни, като прогнози за времето, могат да бъдат интегрирани в графика за почистване, така че почистващите да могат да планират предварително с по-голяма прецизност. Ако интелигентната система за почистване знае, че идват дъжд или сняг, например, тя може автоматично да планира допълнителен персонал и консумативи, за да поддържа всичко хубаво и подредено в офиса.
Интелигентното почистване, управлявано от данни, прави по-ефективно от всякога за доставчиците на почистващи услуги да предлагат висококачествена услуга, която оставя клиентите им доволни. Освен това дава ясен преглед на всички задачи, така че чистачите да могат да предоставят на своите клиенти прозрачни записи за ежедневните си дейности. Това внася ново измерение в мониторинга на качеството, който е толкова важен за постигането на положително потребителско изживяване за клиентите.
В света след пандемия степента на заетост на сградите ще продължи да бъде колеблива, тъй като повече работници стават част от хибридния начин на работа. Интелигентното почистване дава възможност да планирате и предвиждате с по-голяма прецизност и да отговаряте на желанията на клиентите си в реално време.
За още интересни статии по теми свързани с умни устройства и потребителска електроника може да се абонирате за нашия бюлетин.